A Besnyői Népdalkör hírei

Május 11-én Szabadegyházára hívott bennünket szerepelni a Vadon Nőtt Gyöngyvirág Dalkör a 10 éves jubileumi találkozójára.

Május 18-án, a Szironta CsengőFeszt-en csengettyűztünk az Örömóda rekord-kísérletben, és két önálló zeneszámot csengettyűztünk.(Beeethowen: Kis virág és Régi mesékre …:ír népdal)

Június 8-án Dalos Találkozót tartottunk Besnyőn, vendég csoportok fellépésével.
Műsort adtak: a Hantosi Népdalkör, a Hantosi Férfi Dalárda, a Retye-Rutya Dalkör, a Sárosdi Kézműves Egyesület  Népdalköre. Pusztaszabolcsról a Harmónia Nyugdíjas Egyesület Népdalköre, Ráckeresztúrról a Pávakör Egyesület. Felléptek Besnyő büszkeségei: a Szironta Együttes is. Természetesen házigazdaként mi is adtunk műsort: énekeltünk és csengettyűztünk.

Június 14- én, szögligeti kedves barátaink meghívására kirándultunk az Északi – felvidék gyönyörű tájára. Kitérőt tettünk Kassára, megnéztük a Szent Erzsébet Főszékesegyházat, (a híres dómot) és más nevezetességeket. Nagy örömünkre harangjátékot is hallhattunk.
Megtekintettük távolról Torna várát a hegytetőn, és közelebbről Krasznahorka büszke várát is.

Másnap Szögligeten sétáltunk a csodálatos, gondozott kis településen, megnéztük „Pista bácsi tájházát”, ahol személyesen Pista bácsi mutatta be volt szülőházának emlékeit. A Tájház fölött a hegytetőn, megláthattuk Szádvár romjait. A falu központjában levő Helytörténeti Gyűjteményt a népdalkör vezetője Izsó Vilmosné Mártika mutatta be nekünk, amely valaha az ő szülőháza volt. Megtekintettük a szép, felújított Református templomot is.
Este, a Holló Vendégház teraszán adtunk műsort házigazdáink, és az érdeklődő lakosok tiszteletére. Summás-és Sárközi népdalcsokrot énekeltünk, majd Papp László gitár-kíséretével,  Spanyol népdalt és Bajor sörivó-dal adtunk elő.
A vendéglátó népdalkör is vidám dalokat adott elő köszöntésünkre, majd vacsorával, közös dalolással folytattuk az estét.
Következő napon, hazafelé útban Szilvásváradon kisvonatoztunk a Fátyol-vízeséshez, és
a pisztrángos tavakhoz. Messziről megnéztük a Siroki várat is.

A Helytörténeti Gyűjtemény hírei

Köszönjük Láng Lászlónénak és Gelencsér Jánosnénak, a gyűjtemény számára adományozott értékes tárgyakat.